Selamat Datang ke Se'Toulouse' Hati

jangan dianggap agama hanya sekadar amalan untuk perkahwinan, kematian, dan lima asas kerana agama lebih dari itu.

mercredi 3 novembre 2010

assalamualaikum warahmatullahhi wabarakatuh, salam sejahtera untuk saudara saudari sekalian yang masih setia bersama. alhamdulillah syukur kepada Allah yang Maha Esa kerana memberi kelapangan bersama untuk kita bertemu walaupun hanya di alam maya.

dalam utusan yang lepas, saya telah menceritakan kepada anda pengalaman melawan hujah golongan yang cuba menjatuhkan agama kasayangan kita. Inilah yang pasti. Di dalam al Quran kerap di ulang dan di ulang bahawa masyarakat lain sentiasa cuba menghancurkan Islam kerana mereka tidak senang akan kejayaan Islam di dunia ini.

selain itu, mereka juga sentiasa menghasut umat islam untuk mengikuti agama mereka. Hal ini tidak dapat diragukan lagi kerana sudah berulang - ulang kali diingatkan di dalam kitab yang suci, mereka sentiasa cuba mengajak kita ke agama mereka. bukalah al Quran tafsir dan baca setiap surah. Seringkali kita diingatkan untuk berjaga - jaga terhadap golongan ini.

lebih - lebih lagi, di zaman akhir ini, dunia memang penuh dengan penipuan dan fitnah. ini bukanlah rekaan semata - mata tapi inilah kenyataan. berhati - hatilah wahai saudaraku sekalian. kita dilahirkan di dunia ini sebagai khalifah untuk beribadah kepadaNya dan saling berpesan sesama kita.

'dan siapakah yang lebih baik perkataannyadaripada orang yang menyeru kepada Allah dan mengerjakan kebaikan dan berkata 'sungguh, aku termasuk orang - orang muslim *(yang berserah diri)''

surah al fussilat ayat 33

masih nak meragukan keunggulan al Quran? sesungguhnya bertaubatlah jika anda meragukan ayat - ayat dari Yang Maha Esa.

rasanya sampai di sini saja dulu, ada masa lagi kita berjumpa insyaallah. assalamualaikum wbt...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire