Selamat Datang ke Se'Toulouse' Hati

jangan dianggap agama hanya sekadar amalan untuk perkahwinan, kematian, dan lima asas kerana agama lebih dari itu.

vendredi 5 août 2011

Ulasan setelah menelaah.

bismillahirrahmanirrahim,

asalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh dan selamat sejahtera untuk semua.

hah, untuk pos kali ni, memang aku teringin nak kongsi dengan anda sekalian sesuatu yang mungkin lama untuk anda, tetapi baru untuk aku. almaklumlah, dulu aku ni bukannya rajin pun membaca novel. nak bukak buku, jangan kata lah. memang suatu yang aku rasa bukan biasa suatu ketika dulu kalau aku bukak buku dan baca dengan tekun. bile nampak je lelaki bukak novel bace, mula lah aku beranggapan yang negatif. biasa lah, boleh kata kat malaysia ni, lelaki baca novel tu sesuatu yang baru tapi alhamdulillah, zaman pun dah berubah. lelaki sekarang pun dah ramai yang rajin bace buku.

ok la, tak perlu la melalut ke situ. sebenarnya, pos kali ini ingin berkongsi pengetahuan yang "ditemui" setelah membaca novel berjudul "Israel Kuasai Dunia" karya Mohd Nadzri kamsin. Penulis sendiri menyatakan yang hasil tulisan terebut merupakan sebuah travelog misteri yang insyaallah merungkaikan sedikit sebanyak sejarah dan budaya malah gerak langkah masyarakat yahudi dari zaman dahulu sehingga zaman ini.

sekali lihat macam biasa tapi jangan dihukum senaskhah buku dari kulit luarnya. hehehe
buku ini mengandungi 285 muka surat dan kertas buku ni memang kualiti terbaik untuk aku.

sebelum aku memulakan pengolahan isi, marilah kita sesama beringat bahwa kita sepatutnya mengenali masyarakat ini walaupun mereka ini musuh kebanyakan negara dek kekejaman mereka terhadap penduduk palestin. walaupun kita seharusnya memboikot mereka, tetapi bukanlah bermakna kita mesti meniggalkan mereka dari dunia kita sehingga tidak mahu mengenali sama sekali asal usul mereka. sebagai masyarakat yang ingin menegakkan keadilan dan menumbangkan kejahatan, memang eviden kita seharusnya mengenali mereka agar kita tahu dimana lubang kelemahannya.

antara part yang aku suka dalam buku ni ialah protokol-protokol yang dilakukan oleh bangsa ini(more to zionis). berikut merupakan protokol tersebut :


  • Protokol 1
    1. cara pemerintahan terbaik ialah meggunakan kekerasan dan keganasan, bukan diplomasi.
    2. hak dan kebenaran terletak kepada kekuatan.
    3. politik tidak sesuai dengan akhlak. Pemerintah yang bermoral bukan ahli politik yang bijak.
    4. pemerintah mesti bijak menggunakan tipu helah.
    5. matlamat menghalalkan cara.
    6. minuman keras harus diguakan untuk mencapai tujuan itu.
  • Protokol 2
    1. menguatkan kedudukan yahudi dengan memberi bantuan melalui agen - agen yahudi.
    2. memerintah goyyim tanpa disedari oleh mereka.
    3. ketua pentadbir goyyim mestilah mereka yang mudah diarah.
    4. menggerakkan fikiran umum melalui akhbar dan mengambil kesempatan mendapatkan emas.
    5. pengorbanan adalah perlu. Nyawa seorang yahudi berharga seribu nyawa goyyim.
  • Protokol 3
    1. menghuru - harakan negara goyyim sehingga menyebabkan kemerosotan ekonomi.
    2. berlagak sebagai penyelamat dan mempelawa masuk ke "pasukan kita" iaitu sosialis, komunis dan lain - lain yang dapat memberi ruang kepada yahudi untuk menguasai goyyim.
    3. yahudi wajib menanam perasaan yang semua goyyim tidur nyenyak apabila kenyang dengan darah. Ketika itulah senang bagi yahudi memperhambakan mereka.
  • Protokol 4
    1. mesti menghapuskan semua prinsip ketuhanan dari hati goyyim dan menggantikannya dengan keperluan kebendaan.
    2. fikiran goyyim mesti dialih ke arah perdagangan dan perusahaan supaya tidak ada masa memikirkan soal musuh - musuh mereka.
    3. akhirnya seluruh kepentingan akan jatuh ke tangan yahudi.
  • Protokol 5
    • menyekat goyyim dari mengatasi Yahudi dalam sains, politik dan ekonomi dengan menimbulkan pelbagai perselisihan sehingga wujud konflik sesama mereka. Mereka tidak akan mencampuri masalah itu kerana hanya difahami oleh orang - orang yang memimpin rakyat sahaja.
  • Protokol 6
    • ekonomi goyyim mesti dirosakkan dengan memupuk kejahatan, minuman keras dan menghapuskan golongan goyyim yang terpelajar. Kedudukan goyyim mesti di taraf buruh yang melarat.
sebenarnya ada banyak lagi tapi lain kali pulak aku sambung bahagian protool tu.

dalam buku ni, penulis juga menerangkan tentang sejarah hidup masyarakat ini dari zaman nabi sehinggalah proses diaspora, malah bagaimana tertubuhnya zionis sendiri.

apa yang mengejutkan, dalam penulisan ini, aku mendapati bahwa golongan majoriti yang menetap di negara haram Israel dan yang beriya - iya menuntut hak israel bukanlah golongan "yahudi tulen" malah amat memalukan, keturunan "yahudi tulen" sendiri merupakan golongan minoriti dalam negara haram itu. Sehinggakan setiap urusan dan pentadbiran di negara itu sendiri dikemudi oleh "yahudi bukan tulen". untuk penerangan yang lebih lanjut, kenalah baca buku ni ye.

selain itu, penulis juga menceritakan bagaimana bangsa ini yang kecil di dunia ini tetapi mampu menguasai dunia yang besar ini. malah, apa yang memeranjatkan, bagaimana mereka dengan hebatnya mengawal seluruh amerika syarikat termasuklah sosial, ekonomi. ramai yang beranggapan bangsa ini telah mengawal politik tetapi belum ramai yang tahu bagaimana mereka telah mempengaruhi bangsa amerika ini sendiri terhadap kehidupan seharian sehingga percayalah bila aku katakan yang sentimen lucah di amerika itu sendiri adalah hasil terapan bangsa ini di sana.

mungkin banyak yang kita tidak tahu hanya kerana kita memboikot mereka tetapi memboikot mereka bukanlah bererti kita tidak perlu mengenali mereka kerana langkah untuk mengenali mereka itu penting jika kita ingin menegakkan keadilan yang sebenarnya bukan tumbang tetapi menanti untuk dikejutkan dari terlena sebentar.

oleh yang demikian, aku memang menyarankan kelapangan anda untuk membaca dan mengkaji sejarah mereka kerana sejarah lah pintu jendela untuk masa depan yang gemilang. sekian, insyaallah akan disambung di lain hari.

assalamualaikum dan selamat berjumpa lagi.

setoulousehati

4 commentaires:

  1. Terima kasih kerana membeli. Ulasan yang menarik. Selamat membaca buku saya.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. terima kasih kembali kerana perkongsian ilmu ini.

      Supprimer
  2. Boleh dapatkan buku kedua saya bertajuk 'Misteri Ya'juj Ma'juj: Bangsa Eropah dan Rahsia di Sebalik Kehancuran dunia di kedai buku MPH berhampiran atau beli online di:

    http://www.mphonline.com/books/nsearchdetails.aspx?&pcode=9789675391316

    RépondreSupprimer